donderdag 4 maart 2010

De cijfers; grote winst voor D66

In Vlissingen spande het er gisteravond om; zou Josephine Elliott samen met Niek Peters in de raad komen? Vanaf het moment dat de eerste uitslagen binnendropen hoopten we op 2 twee zetels, maar hoe later het werd, hoe spannender het werd; zouden we die 2 zetels wel halen? Na een lange avond werd rond 1.30 uur duidelijk dat D66 Vlissingen toch 2 zetels won.
Ook in gemeente Middelburg en Veere behaalden we grote winst. In Middelburg haalden we 2 zetels voor Rob van Eijkelenburg en Anje Bareman. In gemeente Veere werd er winst geboekt; 1 zetel voor Marion van Stiphout.
In de 8 van de 13 Zeeuwse gemeenten waar D66 meedeed aan deze gemeenteraadsverkiezingen gingen we van 1 naar 11 zetels. Een geweldig resultaat!
In Terneuzen, Schouwen-Duiveland, Sluis, Goes en Borsele komt D66 definitief terug in de gemeenteraad. Daar behaalden we in elke gemeente 1 nieuwe zetel. Als enige van Zeeland had Goes al 1 D66-zetel en daar heeft D66 Goes nu twee zetels gehaald.
De PvdA en CDA waren gisteravond de grootste verliezers, terwijl de lokale partijen de grootste winnaars waren.
Volgens Alexander Pechtold deed D66 het naar verwachting goed. "We zouden kunnen vervijfvoudigen in de Tweede Kamer," aldus Pechtold. D66 krijgt in de Nederlandse gemeenten er 360 extra raadszetels bij.
D66 Walcheren belooft vandaag, morgen en in de toekomst voor u klaar te staan. Het bestuur, leden en toekomstige fractieleden bedanken u voor uw stem en hopen dat we uw vertrouwen en steun de komende vier jaar zullen houden.

Geschreven door Wilfred de Kok