maandag 30 augustus 2010

Persbericht: reactie op vragen LPV Bonedijkebuurt

Reactie op art.41 vragen LPV Bonedijkebuurt

Met verbijstering heeft D66 Vlissingen de artikel-41 vragen van de LPV over de onrust in de Bonedijkebuurt gelezen. Met name stoort D66 zich eraan dat de LPV, de coalitiepartij met de zero tolerance ideeën, nu wel erg veel op de PVV gaat lijken.
Terwijl de oplossing ligt in het beleid wat het College aangeeft in haar reactie, namelijk met zijnzijn allen zoeken naar een oplossing. Dit zijn niet alleen de bewoners maar ook de jongeren. De fractie van de LPV gaat helaas niet verder dan de Marokkaanse jongeren ervan te betichten dat zij de oorzaak zijn van de onrust.
D66 distantieert zich hiervan.
Als er sprake is van een relletje op het Bellamypark, wordt er ook niet gesproken over gereformeerde blanke jongeren.
Door de houding en de ideeën van de LPV, ook als coalitiepartij, raken we alleen maar verder van het pad.
We zullen in gezamenlijkheid moeten streven naar oplossingen en niet op voorhand een bevolkingsgroep van alles de schuld geven. D66 Vlissingen betreurt dat de LPV hier mee komt.
D66 wil streven naar een oplossing voor dit vraagstuk door vooral met de betrokkene jongeren te kijken wat zij willen en wat de gemeente er dan aan kan doen.
Gesprekken met o.a. de Moslimraad is op zich een goed idee, maar wel als onderdeel van de gesprekken die moeten worden gehouden met alle betrokkenen, waaronder het Veiligheidshuis.
Het streven moet volgens D66 worden: meer inzet op activiteiten voor en begeleiding van de jongeren en het bevorderen van de sociale cohesie in de wijk.
Kijk voor meer informatie ook op de weblogs van de D66 fractie (klik hier om deze te bezoeken).
Namens de fractie van D66 Vlissingen,
Niek PetersJosephine Elliott

Nb: reactie's kunt u onderaan deze pagina plaatsen of u kunt direct contact opnemen met de fractie van D66 Vlissingen door contact op te nemen met Niek Peters of Josephine Elliott.