maandag 4 april 2016

D66 ziet liever geen woonwagens op Uncle Beach

uncle beachD66 heeft eerder, samen met de SGP en CU, aandacht gevraagd over de situatie bij het herdenkingsgebied Uncle Beach tijdens de kermisweek. In die week wordt het herdenkingsgebied gebruikt voor het opstellen van de (woon) wagens van de eigenaren van de Kermisattracties.

De fractie heeft het college toen gevraagd of verplaatsing van het opstellen van de (woon) wagens naar het parkeerterrein langs de Koningsweg mogelijk is. Het college heeft ook al eens, niet gerelateerd aan onze vraag,  aangegeven om de mogelijkheden te onderzoeken naar camperplaatsen op de parkeerplaats Arsenaal en/of het Scheldeterrein.

Nu binnenkort wederom de kermis naar Vlissingen komt en daarmee de (woon)wagens ook, heeft D66 over dit onderwerp de volgende vragen gesteld aan het college.

Is het College het met D66 eens, dat het opstellen van (woon) wagens van de kermisattractie-eigenaren niet wenselijk is in dit (nieuw aangelegde) herdenkingsgebied voor de Slag om Vlissingen uit 1944?

Is het College het met D66 eens dat het opstellen van de (woon) wagens afbreuk doet aan rust en waardigheid van het herdenkingsgebied?

Zou het College in overweging willen nemen om een alternatieve plek voor de (woon) wagens te zoeken, bijvoorbeeld het parkeerterrein langs de Koningsweg (parkeerplaats Arsenaal) of een andere plek in de omgeving en dit eventueel te combineren met de vraag naar/onderzoek naar camperplaatsen als het gaat om (te treffen) voorzieningen?

De fractie is benieuwd naar het antwoord van het college en hoopt dat het herdenkingsgebied de status krijgt die het verdient.