donderdag 2 juni 2016

Nieuwsflits – D66 Middelburg voorstander verlenging proef sluitingstijden horeca.

De gemeente Middelburg houdt op dit moment een proef met verlengde openingstijden op vrijdag en zaterdag. Dit betekent dat horeca niet om twee uur hoeft te sluiten maar om drie uur. In dit extra uurtje is het éénrichtings verkeer. Wel naar buiten maar niet meer naar binnen.

Omdat het uitgaansleven zich steeds meer verplaatst naar de latere uren, wordt het aantal ‘verdienuren’ voor gewone café’s krap. Dit kan het voorbestaan van horecaondernemingen bedreigen. Door de verlenging van de openingstijden hopen wij dat het voor horecaondernemers mogelijk is tot een verantwoorde exploitatie te komen.

Dit onderwerp staat voor D66-Middelburg niet op zich zelf maar is een onderdeel van een groter geheel, wij streven naar een levendige binnenstad. Dat betekent goede winkelvoorzieningen, een kwalitatief goed cultuuraanbod en een aantrekkelijk uitgaansleven.

Dit alles moet te vinden zijn in een schone binnenstad. Als Middelburg én studenten stad én toeristenstad wil zijn, zijn dit de randvoorwaarden voor D66 Middelburg.

Wilt u meer weten over dit onderwerp kunt u contact opnemen met Ad van de Kreeke, Tel: (06) 22 24 42 20, hij is gemeenteraadslid voor D66-Middelburg en woordvoerder over dit onderwerp