dinsdag 28 juni 2016

Nieuwsflits – Middelburg bouwt verder

Voor veel inwoners en ondernemers van Middelburg is het niet bekend wat duurzaamheid kost en oplevert. D66 Middelburg samen met Christen Unie en Groen Links wijzigde eerder het duurzaamheidsbeleid van de gemeente Middelburg. Duurzaam betekent nu dat bij de inrichting van nieuwe wijken gekozen wordt voor energie neutrale oplossingen van de voorzieningen die gebouwd moeten worden.
Komende maand willen we verder gaan. Op initiatief van D66 Middelburg dient de gehele gemeenteraad een voorstel in bij het college van Burgemeester en Wethouders. In dit voorstel moet het college rapporteren over de uitvoering van het huidige duurzaamheidsbeleid. Ook willen we dat voortaan stadsvernieuwingen en wijkrenovaties duurzaam worden uitgevoerd.

Om inwoners en ondernemers bekend te maken met wat duurzaamheid kost en oplevert willen we een hoorzitting met deskundigen organiseren samen met een informatiemarkt.
Middelburg is goed op weg, maar D66 Middelburg denkt dat het beter kan. Gelukkig zijn we zover dat ook de hele gemeenteraad het met ons eens is.

Wilt u meer weten over dit onderwerp kunt u contact opnemen met Rob van Eijkelenburg, Tel: (06) 10 88 79 63, hij is gemeenteraadslid en fractievoorzitter voor D66-Middelburg en woordvoerder over dit onderwerp.