donderdag 8 september 2016

Gemeenteraad Vlissingen bezoekt Karolingenmarkt en Scheldeplein

Op de ‘Dag van de Democratie’ zaterdag 10 september bezoekt de gemeenteraad van Vlissingen de Karolingenmarkt en het Scheldeplein.

Zaterdag 10 september is het de Dag van de Democratie. Op die dag staan we even stil bij wat democratie betekend, wat het leven in een rechtsstaat betekend. We gaan daarom met de raad en de burgemeester de stad in en we zouden graag met u in gesprek gaan over uw ideeën over en verbeterpunten voor de gemeente. Wat gaat goed/ wat minder, wat vindt u leuk aan de gemeente Vlissingen, wat niet? Dit kunt u tevens op papier in de ideeën- of verbeterbus doen. Maar ook wat doet de gemeenteraad en hoe? Hoe werkt het eigenlijk en wat betekent dat voor u en uw omgeving? Deze dag gaan raadsleden en de burgermeester graag met u in gesprek. Natuurlijk is D66 erbij, komt u ook?

Het programma

Tussen 11.00 en 12.00 uur zijn raadsleden aanwezig bij de Karolingenmarkt in Oost-Souburg;

Van 12.30 tot 14.00 uur kunt u op het Scheldeplein in Vlissingen in gesprek met een groot deel van de gemeenteraad.

Zowel in Oost-Souburg als in Vlissingen is burgemeester Van den Tillaar ook aanwezig om met u in gesprek te gaan.

Debat en film 16 september

Wat is een democratische rechtsstaat eigenlijk? Tijdens Film by the Sea draait de film ‘Sonita’. Deze film, aanbevolen door FbtS directeur Leo Hannewijk, illustreert wat het betekent om in een democratische rechtstaat te leven, of eigenlijk wat het betekent als je dat niet doet: De 18-jarige Sonita, een Afghaanse vluchteling zonder verblijfsvergunning in Teheran, droomt van een carrière als rapper. Maar vrouwen mogen in Iran helemaal niet zingen en als bruid is ze 9000 dollar waard.

Na de film volgt een debat. Deelnemers zijn burgemeester Bas van den Tillaar, Tobias van Gent (docent UCR) en Erik Jan Koedijk (social media expert).

Voor meer informatie over de film en de avond zie https://www.filmbythesea.nl/voorstellingen/sonita De film begint om 18.45 uur, entree €5,-.