maandag 13 februari 2017

Op weg naar één gemeente Walcheren

De drie D66 gemeenteraads fracties Veere, Vlissingen en Middelburg willen uiteindelijk naar één gemeente Walcheren. Dat is geen doel op zich maar wel noodzakelijk om Walcheren goed te kunnen besturen. Dit gaat niet zomaar gebeuren en we moeten ons als D66 afvragen aan welke voorwaarden we moeten voldoen om dit te laten slagen. Om deze gemeenschappelijke wens meer vorm te geven is er woensdag 8 februari 2017 een eerste overleg geweest tussen de drie gemeenteraadfracties in Veere. De volgende bijeenkomst heeft als thema “Past de (totale) voorzieningen- en (wegen-) infrastructuur van Walcheren bij het aantal toeristen”. Deze bijeenkomst is openbaar en vindt plaats op 17 mei 2017. U bent van harte welkom om mee te praten.

Deze bijeenkomst werd een boeiend overleg waarin in een open sfeer werd gediscussieerd over een ruim aantal onderwerpen die alle inwoners van Walcheren aangaan. De onderwerpen gingen van afvalinzameling, tot infrastructuur, zorg, recreatie, onderwijs, huisvesting en de onwil op bestuurlijk niveau tot samenwerking.

D66 Walcheren gaat deze gemeenschappelijke overleggen drie keer per jaar organiseren, telkens over een bepaald onderwerp. Deze overleggen zijn openbaar en u kunt daaraan van harte meedoen om u te laten informeren over Walcherse onderwerpen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carl Schoor tel 0118-855832