woensdag 14 februari 2018

Jongeren rammelen aan de deur bij D66 Middelburg

De Middelburgse leden van D66 stelden in november de kieslijst vast voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart dit jaar. Zij plaatsten Bas van der Reest (25 jaar) direct na lijsttrekker Rob van Eijkelenburg op nummer 2 van de lijst. Van der Reest is vierdejaars student aan de Hogeschool Zeeland en op dit moment campagnecoördinator en secretaris van de gemeenteraadsfractie. Verder staat Mariëlle de Ruijsscher (26 jaar) op de kieslijst. Zij is de online campagnecoördinator van D66 Middelburg. De Middelburgse afdeling van D66 (66 leden) bestaat voor bijna een derde uit leden onder de 30 jaar.

Zet daar tegenover de politiek-bestuurlijke ervaring van onder andere de lijsttrekker en Ad van de Kreeke (nummer 3 van de lijst) en we hebben een mooie mix van elan en ervaring op de kieslijst die alle Middelburgers begin maart op de deurmat vinden.

Afgelopen november  stelden de leden het verkiezingsprogramma vast. D66 realiseert zich dat de gemeente vooral dienstig moet zijn aan de inwoners van de stad en geen grote broek meer moet aantrekken. “Gewoon haar werk goed doen en zorgen voor een opgeruimde, veilige en duurzame stad” aldus lijsttrekker Rob van Eijkelenburg, die vooral blij is met de grote aanwas van jonge D66-ers in Middelburg.