René Romijn

Fractieassistent / Redacteur Website

58 jaar

Middelburg

Veiligheid is voornamelijk een gevoel. U moet zich thuis en veilig voelen in Middelburg. Dat betekent dat de gemeente een verplichting heeft om de openbare ruimte goed te verzorgen maar ook om de burgers een goed sociaal vangnet te bieden. Bij dat vangnet heeft iedereen een eigen verantwoordelijkheid maar de gemeente kan niet kil en afstandelijk zijn. Wij als D66 zetten zowel in op de eigen verantwoordelijkheid van de burgers maar wij hebben ons positief kritisch ingezet voor een goed en sociaal vangnet waarbij het accent niet ligt op de opbouw van een bureaucratisch apparaat maar op een laagdrempelige organisatie die mensen helpt of doorverwijst naar de juiste zorgaanbieder.

Ook in de openbare ruimte zetten wij ons in voor een nette en veilige omgeving. Daarom zijn wij tegen de realisatie van een afvaloverslagbedrijf op de Trekdijk in Nieuw en stJoosland. De kernen zijn een integraal onderdeel van Middelburg en ook daar streeft D66 naar een veilige omgeving en zetten wij ons daarvoor in.

Ik zet mij in niet alleen voor onze mooie binnenstad maar ook voor de leefbaarheid en veiligheid in de wijken.

nterne organisatie te verbeteren.